Umělá inteligence není nic jiného, než výpočetní technika sestrojená člověkem. Není to žádný živý tvor, natož pak aby byl inteligentní. Člověk není tvůrcem života a nedokáže stvořit živou bytost, dokáže pouze vyrobit techniku na určité úrovni. Vývoj techniky se posunul mílovými kroky kupředu, ovšem máme tu jeden problém. A sice za technickým rozvojem pokulhává vývoj duchovní neboli morální. Právě proto mohou mít mnozí lidé z umělé inteligence strach, ovšem ne z toho důvodu, že by šlo o samočinně rozhodujícího živého tvora, nýbrž techniku, která v těch nesprávných rukách může způsobit katastrofu. Proto je důležité apelovat na to, aby umělá inteligence nebyla zneužívána, ale aby sloužila pouze pro mírové a smysluplné pozitivní účely.
Jedním z nich je také vyhledávání na Internetu. Umělá inteligence se v tomto směru dokáže docela dobře zapojit a výsledky máme nyní k dispozici například přímo ve vyhledávači Google. Jako modelový příklad využití umělé inteligence (AI) bychom mohli uvést situaci, kdy potřebujete zjistit, kolik automobilů bylo registrováno v Československu v roce 1974. Stačí tento požadavek zadat do vyhledávače a umělá inteligence vám velmi rychle vyhodnotí co nejpřesněji formulovanou odpověď, kterou vybrala z relevantních webových zdrojů.
Abyste se stali webem, který bude zařazován umělou inteligencí mezi takovéto důvěryhodné zdroje, je zapotřebí provést patřičné úpravy na úrovni SEO, což je komunikace mezi webem a vyhledávači. Touto strategií se zabývá zkušený profesionál, specialista AI SEO. Provede potřebné kroky k SEO pro Chat GPT a zařadí vaše stránky tam, kam patří. Jestliže pak umělá inteligence čerpá informace z vašeho webu, jste pro něj v tu chvíli relevantním partnerem, kterého považuje za autoritu. To ovšem znamená, že je nesmírně důležité veškeré údaje na webových stránkách uvádět jako pravdivé. Rozporuplná data, která vysloveně kolidují s jinými zdroji, a jsou pomýlená a smyšlená, mohou způsobit více problémů a škody než užitku.